zondag 10 november 2013

Tradities journal: eerste blad

De Action nog maar eens :-)
Die verkopen papierblokken en in het najaar hebben ze ook kerst papierblokken.
Ik nam er telkens een paar mee en zo bleek ik ineens 10 blokken te hebben van 15 x 21 cm en daarom nam ik me voor geen kerstblokken meer te kopen...
Maar toen we laatst in de Action in Maastricht waren, zag ik daar nieuwe blokjes en voordat ik het wist had ik ze ook gekocht.

15 x 15 cm, een hele lastige maat, dun papier, maar wel vrolijke en bij elkaar passende kleurtjes.
Maar wat doe je ermee???
Ik had 2 workshops van Clare gedaan, precies zoals zij en ik wil nog veel meer van haar workshops doen om dingen te leren. Ik besloot om er eentje met dit papier te proberen en zo maakte ik een jounal voor onze decembertradities.
Aangezien dit geen mooi Graphic45 papier is,  had ik dus ook niet allemaal mooie bijpassende plaatjes/labeltjes enz, maar in één van de blokjes zaten 3 velletjes met 'postzegels' en die heb ik als terugkerend thema in het journal gebruikt.

 Op de tag zit gelinieerd papier, waar ik iets over een traditie kan schrijven.
 Als je de flap omhoog klapt zit daar een kleine pocket onder waar een foto achter geschoven kan worden.
 Op alle pagina's moeten nog verstevigings ringetjes komen, maar die maak ik voor alle pagina's tegelijk.
 Op de grote, omhoog geklapte flap kunnen foto's geplakt worden, in de pockets zitten tags om op te schrijven.

6 opmerkingen:

Margriet zei

Ah...naar de Action dus....ik kan dit jaar ook wel wat december papier gebruiken :-)
Boekje ziet er leuk uit J-tje!!!

Margriet zei

Bladzijde bedoel ik...dit is toch maar 1 bladzijde nog???

Jolande zei

Ja, dit is de eerste pagina, voor en achterkant.
Ik zet ze er per pagina op, anders worden het véél te véél foto's in één keer.

Chris zei

Wat leuk ziet dat er al uit. Ik verheug me er nu al op. Dit jaar heb ik ook goede moed om een DD te maken maar mij kennende zal het wel weer bij goede voornemens blijven :-)

Jolande zei

Je hebt nog 19 dagen :-)
Gewoon kijken wat voor bruikbaars je in huis hebt en iets simpels in elkaar zetten zodat je een basis hebt.
Als je die eenmaal hebt, dan vind ik het in december eigenlijk vanzelf gaat, ook al is het de drukste maand.
En vooral achteraf is het zo leuk om terug te kijken.

trompke zei

Ziet er heel leuk uit! Ook al zou je er niks in zetten!