zondag 27 september 2015

Beeldboek: Artmail Heartmail Les 3

Les 3 werd door iemand anders gegeven.
Het duurde heel lang voordat ik in de gaten had dat de zwarte vlek op de pagina een danseres bleek te zijn en ik vond het er allemaal maar rommelig en lelijk uitzien.
Maar er kwamen inzendingen van andere kursisten, waar dan wel weer mooie dingen tussen zaten, dus ik heb ook een poging gedaan.
Met 2 kleuren (blauwe) verf en gesso heb ik de pagina bewerkt en het plaatje proberen in het geheel op te nemen.
Daarna was het de bedoeling dat je nog met een sjabloon aan het werk ging.
Nu hou ik niet van gesso, het heeft me al een aantal stiften/pennen gekost en omdat ik de hartjes die ik zou gaan sjabloneren, daarna zwart zou willen omranden, heb ik ze gestempeld en daarna met verf ingekleurd. 
 Paul zei dat hij aan mijn gezicht kon zien dat ik het helemaal niets vond en daar had hij gelijk in.
Het is de bedoeling dat je in deze les nog een (dubbele) pagina maakt met dezelfde techniek, met een plaatje van een vrouw erop en een gedicht.
En eigenlijk spreekt me dat voor geen meter aan en heb ik weinig zin om hier tijd aan te besteden.
Ik wacht dus even af wat de volgende les zal worden en als ik dat ook niets vind, dan blijft het bij deze pagina :-)

30-09-2015
Gisteravond, toen ik ik mijn blik cacao stond bij te vullen, keek ik naar de Droste verpleegster, dat blijf ik toch een facinerend plaatje vinden.
Ik gooide de verpakking niet weg, maar zette het op mijn tafel om het vandaag in mijn plaatjes archief te stoppen.
En vandaag dacht ik, laat ik voor de grap eens kijken of ik een gedichtje over chocolademelk kan vinden
En warempel op een site die gedichtenstad heet vond ik iets waarvan het eerste stukje me nog wel aansprak ook.
Dus vanmiddag heb ik een pagina gemaakt met dat stukje gedicht.

Ik heb een sneeuwvlok sjabloon gebruikt dat ik al eens gemaakt had.
ook heb ik er kleine sneeuwvlokstempeltjes bijgezet en een postzegel bijgeplakt.
Ik heb het Droste plaatje niet op de pagina geintegreerd, maar er zo opgeplakt.

4 opmerkingen:

Margriet zei

Ooooh, dat zou ik jammer vinden als je nu al stopt! Ik vind je pagina mooi! Maar ja, als het niet jouw ding is dan houdt het op natuurlijk. Maar niet te snel opgeven hoor, ik heb ook vaak zo'n fase waarbij ik het helemaal niks vind!

trompke zei

Ik heb het boekje nog niet eens gemaakt... kan er dus nog weinig over zeggen. Ik vind je eerste pagina erg mooi. Maar ik ben dan ook kwakkerig aangelegd.

Jolande zei

Ja Hanny jij bent de kwakqueen :-)
Ik ben meer van CAS.
Maar ik heb vanmiddag dan toch nog een pagina gemaakt bij deze les én een postzegel op de voorkant geplakt :-)

Margriet zei

Jippie, je bent nog niet gestopt :-) Gewoon lekker doorgaan en er je eigen J-tje draai aan geven!!! Mmmmm, krijg meteen zin in chocolademelk!