donderdag 7 januari 2016

Kaartje 7

Vorig jaar heb ik gemerkt dat ik het vaak lastig vond om overdag een muziekkaartje te maken.
's Avonds heb ik er meer tijd (rust) voor, maar dan is het weer te donker om foto's te maken.
Daarom maak ik nu elke avond het kaartje voor de dag erna. Met dit projekt ben ik dus eigenlijk op 31 december begonnen :-)
Maar vandaag is het ongeveer net zo donker als gisteravond, dus heel lastig om dit kaartje een beetje fatsoenlijk op de foto te krijgen.

Deze techniek, die ik zag op Stamp TV, probeerde ik in december al eens op een klein proefstukje (wat ik in de DD geplakt heb).
Toen gebruikte ik een stukje glad zwart papier en dat werkte toch prettiger dan het zwarte karton waar ik nu op gewerkt heb.
Mijn witte inkt (color box) is vrij vloeibaar en maakt het stempelen ontzettend lastig omdat het in alle gaatjes en groefjes loopt.
Dit is de zevende gestempelde kaart, die eindelijk een beetje goed was.
De inkt droogt erg langzaam, dus heb ik het een avond van te voren gestempeld en  zo had het ruim de tijd om te drogen.
Toen ik ging kleuren had ik het gevoel alsof ik op een strooplaag aan het werken was en het lukte ook niet om de kleuren mooi te blenden.
Misschien dat ik dit nog eens probeer met een andere witte inkt, maar voorlopig geloof ik het wel.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Toch is het een heel mooi kaartje geworden!

trompke zei

Is wel erg mooi geworden!
Ik hoop vandaag ook een kaartje te kunnen maken op zwart papier.