zondag 24 januari 2016

Q = Queen

Vanmorgen zag ik de nieuwe letter van de Alpha Dictionary Challenge van The Craft Barn en dat is de Q.
Daar had ik gelukkig al over nagedacht: queen en dan uiteraard niet de favoriete van Bettie ;-) maar de koningin in het schaakspel, dus zocht ik een mooi silhouette op en ging aan het knippen en 'witten'.
Nu las ik ook dat er in volgende challenges dingen toegevoegd moeten gaan worden, ik ben benieuwd, maar weet niet of ik dat wel ga doen, want ik vind deze simpele zwart-witte pagina's erg mooi.

16 opmerkingen:

Margriet zei

Inderdaad erg mooi zo in het zwart wit. Ik ben ook benieuwd naar wat we er bij moeten gaan doen, maar als ik het niet leuk vind, doe ik het gewoon niet hoor!
Ik heb alleen maar lastige woorden met de Q in mijn woordenboek, dus ik ben blij dat ik er 2 weken voor heb :-)

Jolande zei

Ik kijk ook eerst wat het is en als ik het niet leuk vind laat ik het weg, of als het kan leg ik het er los op voor de foto hahaha
Ik heb even het nederlandse woordenboek op de plank boven mijn pc bekeken, er staan niet veel woorden in met een Q, maar als je (zoals jij) kunt tekenen staan er toch wel een paar in waar je wat mee kunt.
Ik ben benieuwd naar wat jou woord zal gaan worden.

Margriet zei

Ik heb een klein woordenboekje dat gebruikt werd op scholen en daar staan niet zoveel q-woorden in. Ik heb de keus uit quadrille, quantum, quarantaine, quasi, quatre-mains, queue, quitte, qui-vive, quiz en quotiënt. Ik heb gekozen voor quadrille.

Jolande zei

Oh dat is wel heel erg weinig, quatre-mains, queue en quiz daar kan ik ook nog wel een beeld bij krijgen om iets mee te maken, ik ben benieuwd naar jouw quadrille.
Omdat ik pagina's uitscheur heb ik ook goed moeten kijken wat ik zou gaan doen met de X Y Z, daar zijn ook maar weinig woorden van in mijn woordenboekje.

Margriet zei

De x en y stonden in mijn boekje op 1 bladzijde en die had ik er al uitgescheurd hahaha Dus die heb ik er vanmiddag maar weer ingeplakt mbv schildersplakband. Maar die letters kan ik dus maar 1 keer doen jammer genoeg. Misschien moet ik nog maar op zoek naar nog een woordenboek :-)

Jolande zei

Goed dat je die pagina nog had en niet voor wat anders gebruikt.
Kun je hem niet in tweeën delen?
Ja ik denk ook dat je er minsten nog een woordenboek bij moet hebben :-)

gardenpinks zei

I love your piece. I do like silhouettes and not sure what else you need to put on there. It is a fab piece, black and white is so elegant.

trompke zei

Erg leuk! Ik doe niet mee met deze challenge... de Q lijkt me erg moeilijk :-)

Bleubeard and Elizabeth zei

This is a gorgeous entry for Q, and not the typical Queen one usually thinks of. I really enjoyed this because silhouettes are so sophisticated and elegant.

Annie zei

Opening your entry is a great surprise. An original thought for Queen. I would never have thought of this. This queen is just as all powerful as the human queen.

thassos456 zei

Fab entry, the b/w combo looks very elegant :)

Julia zei

A very good choice of image for your Queen. I like the black and white, it looks very graphic.

Crafty Claire zei

A very dramatic monochrome page.

Silvia(Barnie) zei

That's a wonderful creation, great take on the "Q".

hazel zei

A fabulous page and a great take on the letter Q.
xxx Hazel.

maggie zei

A very striking piece.