woensdag 2 november 2016

Kaartje 307

In onze gemeente mag er niet 'gebedeld' worden, dus mogen er ook geen kinderen langs de huizen om Drie Koningen te zingen, of snoepjes ophalen met Halloween (gemeentebestuur vast zelf nooit jong geweest...)
Maar ieder jaar staan er toch wel een aantal kinderen op de stoep en aangezien wij eigenlijk nooit snoep in huis hebben en je de kinderen ook niet met lege handen weg wil sturen is dat soms erg lastig.
We  geven dan meestal fruit, maar ik weer nog van dat ik zelf klein was en Sint Maarten vierde, dat fruit nou niet echt populair was...
Toen ik een paar weken geleden bij de Action was, zag ik daar reepjes chocolade in Halloween verpakking.
Ik heb geen hoge pet op van zulke dingen, maar dacht laat ik ze maar meenemen, dan heb ik toch iets leuks in huis voor de kindjes die komen.
En hoeveel kwamen er???.......Geen een! Helemaal Niemand, iedereen had het geen bedel memo gekregen....
Nou toen heb ik maar de verpakking van 3 reepjes afgehaald en ze op een kaartje geplakt en volgend jaar delen we maar weer gewoon fruit uit mocht er iemand komen.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Lastig hè! Ik heb ook wel eens met zakken snoep gezeten omdat er bijna niemand langskwam met Sint Maarten! De laatste jaren koop ik er niks meer voor, we hebben altijd wel wat doosjes smarties of mini milky ways in huis, dus daar redden we het nu wel mee. Toch vind ik het wel jammer, het was altijd zo gezellig met al die kindertjes en hum lampionnen!

trompke zei

Wel erg leuke wikkels ;-)
Hier komen wel wat kinderen met St. Maarten. Maar wij wonen in een "gunstige" buurt, zo met de supermarkt voor de deur. Waar ze dus ook naar binnen lopen ;-)