donderdag 16 maart 2017

P75 Mission Inspiration March

Ik had erg veel moeite met deze MI.
Om te beginnen kon ik geen geschikte Focal Image vinden; 3 bakken plaatjes, een meter aan flight magazines en niks wat ik kon gebruiken.
Gelukkig heb ik tijdens het opruimen van de zolder 3 oude agenda's van het oud papier gered omdat er mooie tekeningen in stonden waar ik misschien nog wel eens wat mee zou willen doen.
Nu heb ik er dan een tekening van gebruikt als Focal Image.
Daarna lukte de achtergrond maar niet, ik had erg veel moeite met het kleurenpallet, dat vind ik meer herfst- dan lentekleuren.
Nadat er 2 pagina's (waar ik gelukkig de focal image nog niet op vastgeplakt had) in de prullenbak verdwenen, is dit nummer 3.

1. Apply patterned paper or tissue.
Omdat ik geen drukke achtergrond wilde hebben, werd het een witte laag tissue.
2. Add thin coat of a suggested colour.
Dat werd dus uiteindelijk geel, dat ik met water verdunde om het wat lichter te krijgen.
 3. Use a stencil with medium of your choise.
Ik wil dit jaar de MI maken met de aangegeven kleuren en daarom had ik besloten om bruin met een stencil te gebruiken.
Op de dag dat ik deze pagina maakte zag ik een grote bij voorbij mijn raam vliegen en toen dacht ik dat ik wel een bijenstempel kon gebruiken bij stap 5 en daar vond ik dan een honingraad stencil wel bij passen.
Ik heb het met distress ink opgebracht.
 4. Add a focal image
Dit vond ik een mooi plaatje voor SPRING, het woord dat ik koos uit de vijf opgegeven woorden.
 5. Use at least 2 rubber/clear stamps.
Dat werden een paar kleine bijen en een slakje onderaan bij de pot.
 6. Make marks with credit/ATM card
Ik hou er niet van om lukraak met een card strepen neer te gaan zetten, dus heb ik er hoeken mee gemaakt.
 7. Add a quote / title or phrase.
De quote heb ik deze keer in bruine letters uitgeprint en de randjes met groene distress ink bewerkt.
 8. Add a frame or border.
Ook met distress ink heb ik een groene rand gemaakt.
Deze groene inkt werd op de gele achtergrond meer een lentegroen dan een donkere groen en dat was precies wat ik wilde.
En nog een foto gemaakt met daglicht.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Soms wil het gewoon niet lukken! Maar ik vind je uiteindelijke pagina toch erg mooi geworden :-)

trompke zei

Ja, ik vind 'm ook heel mooi geworden!