zondag 11 maart 2018

Vogelboek les 10


Met het vogelboek loop ik nu 3 lessen achter, maar van de week heb ik er 1 kunnen doen.
Het thema was veertjes, maar ik neem  nooit veertjes van straat mee, dus wist ik eerst niet zo goed wat ik zou gaan doen voor deze les, toen ik ineens dacht aan een doosje vol geverfde (hobby)veertjes, die ik nog heb liggen van mijn miniaturenhobby.
Die dingen hebben hele felle kleurtjes en eigenlijk vond ik ze niet zo geschikt voor in dit boekje, maar terwijl ik er naar zat te kijken moest ik aan een pauw denken.
Toen heb ik met de groene en wat blauwe veertjes de waaier van een pauw gemaakt.
Het lijfje heb ik overgetrokken van een tekening op internet en daarna ingekleurd.
Het kroontje heb ik gemaakt door van die bloemen meeldraadjes te kleuren met een alcoholstift en ze daarna op zijn kop te plakken.

1 opmerking:

Margriet zei

Het is een mooie pauw geworden!